Pirmieji žingsniai (iki 4 m.)
- Keturi pagrindiniai įpročiai
- Temperamentas ir genetika
- Komunikavimas šeimoje
- Broliai ir seserys
- Žaidimo vaidmuo vaiko gyvenime
- Valia ir drausmė
- Darbas ir šeima
- Jautrumo ir doros ugdymas
Pirmos raidės (4-8 m.)
Šiame amžiaus tarpsnyje vaikas išmoksta samprotauti, daryti išvadas, pagrįsti savo mintis, dėl to tėvai turėtų skirti daugiau dėmesio jo protiniams sugebėjimams lavinti, atsakyti į jam kylančius klausimus ir paaiškinti reiškinius, taip patenkinant jo susidomėjimą prieš akis atsiveriančiu pasauliu.
- Protavimo amžius
- Vaikų ugdymas atsižvelgiant į jų charakterį
- Profesinis ir šeimyninis gyvenimas
- Autoriteto samprata ir naudojimas
- Laikas pabūti dviese
- Šeimos aplinka
- Lytinis auklėjimas
- Tikėjimo pagrindai
Pirmieji sprendimai (8-10 m.)
Šioje programoje tėvai analizuoja vertybėmis grindžiamo gyvenimo svarbą, gilinasi kaip jas vaikams perduoti bei padėti įsisavinti.
- Pirmieji sprendimai
- Charakteriai
- Šeimos gyvenimas namie
- Valios ugdymas
- Laisvalaikis
- Tarpusavio supratimas
- Lytiškumo ugdymas
- Dvasinis jausmas
Ankstyvoji paaglystė (10-13 m.)
- Ankstyvoji paauglystė
- Lytinis tapatumas
- Autoritetas ir šeimos gyvenimas
- Patarimai kaip mokytis
- Pirmosios pramogos ne namie
- Aplinka ir vertybės
- Sutuoktinių bendras gyvenimas
- Dvasinis jausmas
Paaglystė (13-16 m.)
„Paauglystės“ programoje tėvai tarsi iš naujo atranda, kokie vertingi jų paauglystę išgyvenantys vaikai, bei išmoksta kaip efektyviai su jais bendrauti kriziniais momentais. Programoje taip pat analizuojamos socialinės tendencijos, stipriai įtakojančios bręstančias trapias paauglių asmenybes.
- Paauglystės krizės ir iššūkiai
- Atrasti paauglių vertybes
- Lytiškumo prabudimas: jautrumas ir savitvarda
- Kūno įvaizdžio vertė: anoreksija ir kiti sutrikimai
- Autoritetas. Netinkami modeliai
- Religija ir asmens intymumas
- Laisvalaikis ir laisvė
- Šeimos projektas
Nauja! Santuokinės meilės kursas JAM ir JAI
- Meilės ryšys
- Lytinės butybės
- Sutuoktinių tarpusavio bendravimas
- Darbas ir šeima
- Šeimos gyvenimas
ĮKVĖPKIME TĖVUS ĮKVĖPTI VAIKUS!
METODIKA
Šis metodas, 40 metų naudojamas šeimų iš 60 pasaulio šalių, pagrįstas atvejo analize (angl. case study). Tėvai analizuoja kasdienes šeimos situacijas asmeniškai, šeimoje, vėliau diskutuoja apie tai grupėse su kitomis šeimomis, dalijasi savo patirtimis, nuomonėmis ir taip tobulėja. Tokiu būdu tėvai mokosi išklausyti bei suprasti vienas kitą, tampa vieningesni, abu lygiaverčiai įsitraukia į vaikų auklėjimą ir tą patirtį perduoda savo vaikams.
- padeda poroms kryptingai dalintis tėvystės patirtimi pagal IFFD metodą;
- apibendrina šeimų diskusijas;
- supažindina su Šeimų universiteto parengta teorine medžiaga;
- skleidžia Šeimų universiteto idėjas ir skatina šeimas dalyvauti užsiėmimuose.
Vaikų ugdymas yra nuolatinis procesas, kuris prasideda nuo vaiko pradėjimo akimirkos ir tęsiasi tol, kol vaikas išeina į savarankišką gyvenimą. Šeima yra pagrindinė aplinka, kurioje vaikas ugdomas – formaliojo ir neformaliojo ugdymo įstaigos gali ir turi būti tik pagalba šeimai. Šeima turi padėti vaikui suvokti prigimtines ir nekintamas žmogiškąsias vertybes, taip sudarant pamatą savarankiškam suaugusio žmogaus gyvenimui.
Tėvai yra atsakingi už vaikų ugdymą, jie turi teisę ir pareigą aktyviai domėtis ir pagal šeimos nuostatas daryti įtaką vaikų ugdymui už šeimos ribų (darželyje, mokykloje ir kt.).
http://www.seimu.lt/index.php/mokymu-programos/23
Kampanija "Tėvystės galima išmokti!" - Išmok būti mama! Išmok būti tėčiu!
Jei Tavo aplinkoje yra tėvų, būsimų tėvų arba žmonių, kurie prisideda prie vaiko auginimo - pasidalink su jais.
Informacijos apie nemokamus ir mokamus tėvystės įgūdžių mokymus ieškokite savo savivaldybėje. Daugiau informacijos: http://svietimogidas.lt/tevyste