Padėkoti Pridėti įstaigą/pedagogą/renginį
BioPapa banner

Kauno Suzukio pradinė mokykla

Pradinė mokykla
Kaunas, Šiaurės pr. 23, Kaunas
+370 37 312034
Klasės nuo 1 iki 4

SUZUKI METODAS

Suzuki metodas, paties autoriaus pavadintas “Motinos kalbos metodu, pasaulyje paplito daugiau nei prieš 50 metų, o 1996 m. pasiekė ir Lietuvą.
Dr.Sh.Suzuki iškėlė mintį, jog žmogaus talentas nėra įgimtas, bet įgyjamas priklausomai nuo gyvenamosios ir ugdomosios aplinkos. Šią mintį jis pagrindė daugybe gyvenimiškų pavyzdžių ir savo bei pasekėjų praktika. Kiekvienas žemėje gimęs kūdikis kalba savo krašto gimtąja kalba (ir įvairiomis jos tarmėmis). Bet kuri kalba yra pakankamai sunki. Suaugusiam žmogui išmokti užsienio kalbos reikia daug pastangų, valios ir motyvacijos, tuo tarpu vaikai mokosi be jokių sunkumų, jei kalba nuolat skamba jų aplinkoje. Be to, kalbėti išmokstama anksčiau, negu gramatikos taisyklių.
Tad jeigu kūdikio smegenys yra pakankamai geros išmokti bet kurią “sunkią" kalbą, jos iš prigimties yra pakankamai geros mokytis bet kurio dalyko. Ar perkėlus į šiuolaikinę visuomenę akmens amžiaus (arba necivilizuotos genties) kūdikį jis neužaugtu civilizuotu ir prie nūdienės kultūros prisitaikiusiu žmogumi? Tuo tarpu perkėlus suaugusį, rezultatas nuliūdintų. Vadinasi, kūdikių prigimtinės galios yra stipresnės už suaugusio įgūdžius.
Tad Sh.Suzuki daro išvadą, kad visos žmogaus galimybės slypi jo viduje, ir tik nuo aplinkos, jeigu dar tiksliau – nuo kūdikį supančių žmonių, priklauso, ar talentas bus atskleistas. Kokia ugdomoji aplinka bus sudaryta augančiam vaikui, tokią jis ją perims. Svarbu atkreipti dėmesį, jog didžiausias viltis mokslininkas dėjo būtent į kūdikius – suaugę žmonės, jo pastebėjimu, yra iš dalies arba visiškai praradę prigimtinį imlumą, kurio dėka vaikai gali išsiugdyti bet kurios mokslo ar meno srities talentą. Viena svarbiausių disciplinų, atskleidžiančių prigimtines žmogaus galias, Suzuki laikė muziką. Tad kiekvienas Suzuki mokinys muzikuoja bent vienu muzikos instrumentu – net nuo 2-3 metų amžiaus.

SUZUKI METODAS LIETUVOJE

Netradicinio ugdymo poreikis yra aktualus - tai rodo pastaraisiais metais aktyvus įvairiomis metodikomis dirbančių mokyklų gausėjimas. Pirmasis dokumentas, pagrindęs jų veiklą, buvo 2001 m. spalio 30 d. Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro įsakymas Nr. 1446 „Dėl netradicinio ugdymo koncepcijos“. 2005 m. birželio 28 d. buvo išleistas LR Švietimo ir mokslo ministro įsakymas „Dėl Suzuki talentų ugdymo koncepcijos Lietuvoje“ (ISAK-1128). Ir nors Kauno Vėtrungės pradinė mokykla šiuo metu išgyvena pereinamąjį laikotarpį, jos veikla iš esmės bus grindžiama Suzuki talentų ugdymo Lietuvoje koncepcijos nuostatomis. Svarbus mokyklos veiklos pokyčio etapas prasidėjo dar 2002 m.vasario mėn., kai Kauno m. savivaldybės administratorius R.Stanionis raštu (įs. Nr. A-191/2,3) Kauno „Vėtrungės“ pradinėje mokykloje nuo 2002 m. rugsėjo 1 d. leido įkurti 3 klases vaikų mokymui Suzuki metodu. 2002 balandžio mėn. Kauno m. savivaldybės Kultūros ir švietimo komitetas pritarė klasių, dirbančių Š.Suzuki metodu, komplektavimui „Vėtrungės“ pradinėje mokykloje. 2002 m. rugsėjo 1 d. joje įkurta viena pirmoji ir dvi priešmokyklinės pagal Suzuki metodiką dirbančios klasės. 2005 m. sausio 26 d. Kauno miesto savivaldybės Taryba nusprendė, kad nuo 2010-2011 mokslo metų Vėtrungės pradinėje mokykloje bus vykdomas tik netradicinis formalusis ugdymas, paremtas Suzuki talentų ugdymo koncepcija. 2007-2008 mokslo metais mokykloje veikia dvi priešmokyklinės ir septynios pradinės klasės, dirbančios pagal Suzuki metodiką bei keturios pradinės tradicinio ugdymo klasės. Tai parodo, kad sėkmingai vykdomi Kauno m. savivaldybės Tarybos sprendimai ir kryptingai diegiama Suzuki metodika, palaipsniui didindamas šiuo metodu dirbančių klasių skaičius, gausinamas moksleivių skaičius klasėse ir tenkinamas Kauno miesto visuomenės poreikis vaikų ugdymui pasirinkti netradicines ugdymo sistemas.

Padėkoti


loading

Mokyklų žemėlapis

Padidinti

Paskutinės padėkos

Ačiū už nuostabias pamokas :D

Noriu padėkoti, nes kiekvieną pamoką jūs mane motyvuojate mokytis ne tik biologija, bet ir kitas įvairias mokslo šakas. Jūs sudominote mokslu kuriuo nemaniau, kad kada nors būsiu susidomėjęs

Rima Ulozienė2023-10-12

Labai kompetetinga mokytoja, puikiai moka prieiti prie vaiko, mano sūnus buvo labai uždaras, bet mokytoją Rimą jis prisileido ir su noru ėjo į darželį. Ilgimės šios nuostabios mokytojos. Sėkmės ir kantrybės darbuose.

Dekinga visaip! Tobula mokytoja

Ačiū Jums už viską, miela MOKYTOJA!🥰