Padėkoti Pridėti įstaigą/pedagogą/renginį
BioPapa banner

Mokyklų išorinis vertinimas atskleidė, kad daugumai šalies mokyklų reikia pasitempti

Mokyklų išorinis vertinimas atskleidė, kad daugumai šalies mokyklų reikia pasitempti

Lietuvos mokyklose būtini kokybiniai pokyčiai, nes dabar joms sunkiai sekasi įgyvendinti pagrindinę misiją – išmokyti mokinius. Mokykloje vyrauja tradicinės akademinės pamokos, dauguma mokinių negauna individualios pagalbos, mokymas perkeliamas į namų darbus, nors dažnai jie net netikrinami. Aktyviam, mokinius įtraukiančiam mokymuisi, stinga laiko. Tai rodo Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros (NMVA) pristatyta mokyklų vertinimo apžvalga.

„Tik kas penktoje mokykloje mokymosi kokybė yra gera, kitose – vidutinė, ar žemesnė nei vidutinė. Todėl Lietuvos mokinių pasiekimai kitų šalių kontekste negerėja, kaip to norėtume“, - sako NMVA direktorius Vidmantas Jurgaitis.

Pamokose vyrauja akademinis dėstymo stilius. Mokytojas skaito paskaitas, o mokinys spėja arba nespėja visko įsiminti, yra daugiau pasyvus negu aktyvus pamokos dalyvis. Akademinis pamokos dėstymas vyksta maždaug apie 60 – 80 proc. stebėtų pamokų.

Namų darbų skiriama daug, net ir tų dalykų, kuriuose rekomenduojama neskirti, pvz.: dorinio ugdymo, žmogaus saugos, dailės, muzikos. Namų darbų skyrimas nėra labai tikslingas ar diferencijuotas pagal mokinio pasiekimus, kartais namų darbai skiriami skubotai. Vėliau mažai tikrinami arba tikrinami formaliai – kiek mokinių atliko, kiek neatliko. Tik retais atvejais grįžtama prie mokinio padarytų klaidų, aiškinamasi.

„Kai mokytojai pamokoje daugiau naudoja dėstymą,  paskui per 10-15 min. spėja atlikti su mokiniais  kelias atkartojimo užduotis, ir pamoka pasibaigia. Mokiniams tenka pabaigti klasėje pradėtus rašyti pratimus, pradėtus spręsti uždavinius, dar paskiriamas namų darbas – taip mokymasis perkeliamas į namus. Tėvai arba patys kasdien atlieka su jaunesniu mokiniu namų darbus, arba ieško, kas gali mokiniui padėti. Vyresniųjų mokinių dalis namuose dirba su korepetitoriais“, - sako NMVA direktoriaus pavaduotoja Monika Bilotienė.

Išorinis vertinimas atskleidė, kad tik 35 proc. mokiniams mokykloje padeda mokytojai, papildomai paaiškina sunkiau įkandamą temą.

„Kad mokiniai gerai jaustųsi, patirtų mokymosi džiaugsmą, reikia, kad mokytojai turėtų laiko įtraukti visus vaikus į mokymosi veiklas, atrasti kiekvieno jų talentą ir sudaryti sąlygas jiems atsiskleisti,“ – teigia M. Bilotienė.

Per 2015-2016 metus NMVA išorinį vertinimą atliko 127 mokyklose, stebėjo 11 270 pamokų.

Išorinio vertinimo tikslas – skatinti mokyklas tobulėti siekiant geresnės ugdymo(si) kokybės ir geresnių mokinių pasiekimų. Išorinio vertinimo metu nustatomi mokyklos stiprieji ir tobulintini veiklos aspektai, turintys įtakos mokinių pažangai ir pasiekimams.

Mokyklos po išorinio vertinimo gauna vertinimo ataskaitą. Taip pat joms yra teikiamos rekomendacijos, ką jos galėtų daryti geriau. Ugdymo plėtotės centras, švietimo centrai savivaldybėse padeda mokykloms tobulinti jų veiklą.

Plačiau apie mokyklų išorinį vertinimą: http://www.nmva.smm.lt/isorinis-vertinimas/mokyklu-isorinis-vertinimas/

Išsamesnė informacija teikiama:

Ilona Jašinauskienė
Informavimo ir administravimo skyriaus metodininkė
Tel.: (8 5) 204 1892
El. paštas: ilona.jasinauskiene@nmva.smm.lt

Nėra komentarų

Paskutinės padėkos

Ačiū už nuostabias pamokas :D

Noriu padėkoti, nes kiekvieną pamoką jūs mane motyvuojate mokytis ne tik biologija, bet ir kitas įvairias mokslo šakas. Jūs sudominote mokslu kuriuo nemaniau, kad kada nors būsiu susidomėjęs

Rima Ulozienė2023-10-12

Labai kompetetinga mokytoja, puikiai moka prieiti prie vaiko, mano sūnus buvo labai uždaras, bet mokytoją Rimą jis prisileido ir su noru ėjo į darželį. Ilgimės šios nuostabios mokytojos. Sėkmės ir kantrybės darbuose.

Dekinga visaip! Tobula mokytoja

Ačiū Jums už viską, miela MOKYTOJA!🥰