Padėkoti Pridėti įstaigą/pedagogą/renginį
BioPapa banner

Seime sukviestas praktinis pasitarimas dėl moksleivių emocinio raštingumo ir mokyklos bendruomenės įsitraukimo į vaikų saugumo užtikrinimą

Seime sukviestas praktinis pasitarimas dėl moksleivių emocinio raštingumo ir mokyklos bendruomenės įsitraukimo į vaikų saugumo užtikrinimą

Vakar Lietuvos Respublikos Seimo Švietimo ir mokslo komitetas (ŠMK), Seimo narė Dovilė Šakalienė ir VšĮ „Meda Project“ sukvietė nevyriausybines organizacijas ir valdžios atstovus į praktinę diskusiją tema „Emocinio raštingumo ugdymo integravimas į bendrojo ugdymo programą“.  

Seimo pavasario sesijoje ŠMK vienbalsiai pritarė D. Šakalienės teiktoms Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių pataisoms, joms pritarta ir Seimo salėje. Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairėmis siekiama nustatyti Lietuvos bendrojo ugdymo sisteminių pokyčių sritis ir strateginius uždavinius. D. Šakalienės pasiūlymai susiję su bendrojo ugdymo turiniu bei pedagogų rengimo pokyčiais, konkrečiai – su būtinybe skirti adekvatų dėmesį pedagogų psichologiniam parengimui, vaiko raidos bei vaikų emocinio ir fizinio saugumo užtikrinimo mokyklos aplinkoje kompetencijoms, taip pat integruoti vaikų emocinio raštingumo/emocinio intelekto ugdymą į mokyklos programą.

„Atsižvelgiant į Lietuvos mokyklose ypač išplitusį smurtą bei patyčias, darančius didelę žalą ir mokymosi procesui, būtina užtikrinti atitinkamą pedagogų paruošimą bei integruoti pačių vaikų emocinių ir socialinių kompetencijų ugdymą į mokyklos programą“, – teigia Seimo narė Dovilė Šakalienė.  

Šiandienos diskusija pradėtas tarpinstitucinis ir tarpsektorinis dialogas, siekiant išsiaiškinti socialinių partnerių – nevyriausybinių organizacijų – motyvaciją ir galimybes prisidėti prie kokybiško emocinio raštingumo ugdymo integravimo į atnaujinamas bendrojo ugdymo programas bei suformuoti neformalią bendradarbiavimo platformą visos mokyklos bendruomenės (mokytojų, tėvų, vaikų ir kitų mokyklos darbuotojų) įtraukimui į vaikų saugumo užtikrinimą.

Susitikime dalyvavusios nevyriausybinės su vaikų ir jaunimo emocinėmis ir socialinėmis kompetencijomis dirbančios organizacijos įsipareigojo pateikti savo pasiūlymus dėl emocinio raštingumo ir emocinių-socialinių kompetencijų ugdymo bei mokyklos bendruomenės įsitraukimo į vaikų saugumo užtikrinimą (visų formų smurto, įskaitant patyčias, bei savižudybių praktinę prevenciją).

Švietimo ir mokslo komitete suburta vidinė darbo grupė, kurioje dalyvauja Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos narė Dovilė Šakalienė bei Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcijos narė Aušra Papirtienė. Darbo grupė sieks suburti bendram darbui įstatymų leidėją, Vyriausybę bei valstybės institucijas ir nevyriausybines organizacijas.  

„Labai džiaugiuosi, kad į diskusiją aktyviai įsitraukė būrys nevyriausybininkų bei valstybinių įstaigų – nuo „Vaikų linijos“ iki Ugdymo plėtotės centro, Vaiko teisių ir įvaikinimo tarnybos bei premjero patarėjų. Mano supratimu, mes galime turėti praktiškai apčiuopiamą rezultatą, tik jei efektyviai panaudosime pilietinės visuomenės potencialą ir sugebėsime apsieiti be biurokratinio stabdymo. Ir būtent tą žmogišką, žmonišką susikalbėjimą, vienas kito girdėjimą šiandien matėme“, – po diskusijos teigė D. Šakalienė, pati keliolika metų dirbusi nevyriausybiniame sektoriuje.

Savo ruožtu Seimo narė A. Papirtienė po susitikimo teigė, kad emocinio raštingumo ugdymo integravimas į bendrojo ugdymo programas turėtų išsiplėsti ir už konkrečių mokomųjų dalykų programų ribų. „Svarbu yra apimti visas mokykloje vykstančias veiklas ir įtraukti visus mokyklinės bendruomenės narius: mokinius, jų tėvus, mokytojus, pagalbos vaikui specialistus, administraciją ir apskritai visus mokykloje dirbančius žmones, taip pat ir visus įmanomus socialinius partnerius. Kuriant emocinio raštingumo strategiją ir programą, labai svarbu išanalizuoti gerąsias Lietuvos mokyklose veikiančias praktikas, tarptautinę patirtį ir jų pagrindu bandyti konstruoti į vieną visumą optimaliausiai palankiai veiksiančią sistemą“, – sakė Seimo narė.

 Siekiant jau dabar skatinti ugdymo įstaigas kelti su vaikais dirbančio personalo emocinio raštingumo kompetencijas ir aktyviau įsitraukti į vaikų saugumo nuo visų formų smurto, patyčių bei savižudybių grėsmės užtikrinimą, š. m. gruodžio 1 dieną bus surengta švietimo konferencija visiems su vaikais dirbantiems ugdymo sistemos darbuotojams „Vaikų saugumo užtikrinimas: mokyklos bendruomenės vaidmuo“. Tikimasi, kad jos metu įgytos 8 akademinių valandų žinios bus įskaitytos kaip švietimo darbuotojų kvalifikacijos kėlimas.

Primename, kad Vyriausybė iki 2017 m. gruodžio 1 d. turi atsižvelgti į Bendrojo ugdymo mokyklos kaitos gairių nuostatas įgyvendinant Vyriausybės programos įgyvendinimo planą.  

Susitikime dalyvavo: Lietuvos moksleivių sąjunga, VšĮ „Vaikų linija“, Ugdymo plėtotės centras, Valstybinė vaiko teisių ir įvaikinimo tarnyba, Šeimos santykių institutas, Tolerantiško jaunimo asociacija, Emocinio intelekto klubas, labdaros ir paramos fondas „Algojimas“, VšĮ „Dvasinio ugdymo ir meditacijos centras“, Jurbarko švietimo centras, VšĮ „Paramos vaikams centras“, VšĮ „Meda Project“.

Seimo narės D. Šakalienės asmeninio archyvo nuotrauka

Daugiau informacijos:
Seimo narė
Dovilė Šakalienė
Tel. (8 5) 239 6632
El. p. dovile.sakaliene@lrs.lt

Kampanija "Tėvystės galima išmokti!" - Išmok būti mama! Išmok būti tėčiu!
Jei Tavo aplinkoje yra tėvų, būsimų tėvų arba žmonių, kurie prisideda prie vaiko auginimo - pasidalink su jais.
Informacijos apie nemokamus ir mokamus tėvystės įgūdžių mokymus ieškokite savo savivaldybėje. Daugiau informacijos: http://svietimogidas.lt/tevyste

Renginiai/mokymai Lietuvoje: tėvystės įgūdžių, sveikatos stiprinimo, sveikos mitybos, nėščiosioms, santykiai poroje, savęs pažinimas, vaikams, paaugliams, šeimai - http://svietimogidas.lt/events.

Nėra komentarų

Paskutinės padėkos

Ačiū už nuostabias pamokas :D

Noriu padėkoti, nes kiekvieną pamoką jūs mane motyvuojate mokytis ne tik biologija, bet ir kitas įvairias mokslo šakas. Jūs sudominote mokslu kuriuo nemaniau, kad kada nors būsiu susidomėjęs

Rima Ulozienė2023-10-12

Labai kompetetinga mokytoja, puikiai moka prieiti prie vaiko, mano sūnus buvo labai uždaras, bet mokytoją Rimą jis prisileido ir su noru ėjo į darželį. Ilgimės šios nuostabios mokytojos. Sėkmės ir kantrybės darbuose.

Dekinga visaip! Tobula mokytoja

Ačiū Jums už viską, miela MOKYTOJA!🥰